Regulace
§ 1 Definitioner
Forskrifter - disse forskrifter, som definerer principperne for indgåelse af aftaler om fjernsalg via internetbutikken, principperne for opfyldelse af disse aftaler, parternes rettigheder og forpligtelser i aftalen om fjernsalg og principperne for klageproceduren. For så vidt angår tjenester, der leveres elektronisk, er reglerne og forskrifterne henholdsvis de regler og forskrifter, der er nævnt i artikel 8 i loven om levering af tjenester ved hjælp af elektroniske midler.
Kunde - en fysisk person med fuld retsevne, en juridisk person eller en organisatorisk enhed uden juridisk personlighed, som loven giver retsevne, og som indgår en aftale om fjernsalg med sælgeren.
Forbruger - en fysisk person, der foretager en juridisk transaktion med den erhvervsdrivende, som ikke er direkte forbundet med hans/hendes økonomiske eller professionelle aktivitet.
Iværksætter - en fysisk person, der indgår en fjernsalgsaftale, der er direkte relateret til hans/hendes forretningsaktivitet, når indholdet af denne aftale indikerer, at den ikke er af professionel karakter for denne person, især som følge af emnet for hans/hendes forretningsaktivitet, der stilles til rådighed på grundlag af bestemmelserne i det centrale register og oplysninger om forretningsaktiviteter.
Iværksætter - en fysisk person, en juridisk person eller en organisatorisk enhed, som ikke er en juridisk person, og som loven giver retsevne, der driver forretning eller professionel aktivitet i eget navn.
Sælger:
voltnation sp. z o.o.,
tel. +48612001170,
info@voltnation.dk,
NIP 7792541062,
REGON 522432824.
Sælgers registrerede adresse:
Starołęcka 18,
60-105 Poznań.
Internetbutik - den hjemmeside, der drives af sælgeren, tilgængelig på følgende elektroniske adresser: https://voltnation.dk, hvorigennem kunden kan få oplysninger om varerne og deres tilgængelighed og købe varerne eller bestille service.
Fjernsalgskontrakt - kontrakten om salg af varer / kontrakt om levering af digitale tjenester eller digitalt indhold (hvis relevant), indgået via onlinebutikken.
Varer - en løsøregenstand, som kunden kan købe i onlinebutikken.
Digital tjeneste - en tjeneste, der giver forbrugeren mulighed for at:
at producere, behandle, lagre eller få adgang til data i digital form;
deling af data i digital form, der er blevet overført eller oprettet af forbrugeren eller andre brugere af den pågældende tjeneste;
andre former for interaktion gennem data.
Digitalt indhold - data produceret og leveret i digital form.
Privatlivs- og cookiepolitik for onlinebutikken - et dokument, der indeholder detaljerede regler for behandling af personoplysninger og brug af cookies. Privatlivs- og cookiepolitikken udgør bilag 3 til Vilkår og betingelser og er tilgængelig på https://voltnation.dk/pl/privacy-and-cookie-notice.
Varigt medium - betyder et materiale eller værktøj, der gør det muligt for kunden eller sælgeren at gemme oplysninger, der er rettet personligt til kunden, på en måde, der giver mulighed for fremtidig adgang til oplysningerne i en periode, der er tilstrækkelig til de formål, oplysningerne bruges til, og som gør det muligt at genskabe de gemte oplysninger i uændret form, især elektronisk post.
Elektronisk bestillingsformular - den elektroniske bestillingsprocedure, som Sælger stiller til rådighed for Køber.
Elektronisk returformular - elektronisk returprocedure stillet til rådighed af Sælger til Køber; tilgængelig på https://voltnation.dk/returns-open.php.
Elektronisk klageformular - den elektroniske klageprocedure, som Sælger stiller til rådighed for Køber; tilgængelig på https://voltnation.dk/rma-open.php.
Afsendelse af en ordre - bekræftelse af en ordre ved at klikke på knappen »Bestil og betal« af kunden, der behandles som kundens indsendelse af en bindende hensigtserklæring om at indgå en fjernsalgsaftale med sælgeren.
Konto - et sæt data, der er gemt i onlinebutikken og i sælgers it-system vedrørende en given kunde og de ordrer, han eller hun har afgivet, og fjernsalgsaftaler, der er indgået af ham eller hende, ved hjælp af hvilke kunden kan afgive ordrer samt annullere eller redigere dem i god tid og indgå fjernsalgsaftaler.
Ordreserviceudtalelse eller udtalelse om individuelle varer - subjektive udsagn og vurderinger tildelt i form af stjerner fra 1 til 5.
Abonnementsordre - en ordre, der automatisk oprettes som en del af et abonnement.
Abonnement - elektronisk tjeneste, der tillader automatisk oprettelse af abonnementsordrer for specifikke varer i henhold til den gentagelse, som kunden har valgt, uden behov for at afgive separate ordrer, før abonnementet er afsluttet.
Tilbagevendende betalinger - er betalinger, der håndteres af IdoPay-betalingstjenesten leveret af operatøren og udføres automatisk i specifikke cyklusser, der bruges til at betale for abonnementsordrer på grundlag af det samtykke, som køberen har givet ved starten af abonnementet (stående ordre fra kortindehaveren).
Operatør - IdoPayments sp. z o.o. med hjemsted på 30 Piastów Avenue, 71-064 Szczecin, registreret i registret over iværksættere, der føres af distriktsdomstolen i Szczecin-Centrum i Szczecin, 13. handelsafdeling i det nationale domstolsregister under nummeret 0000859711, NIP: 8522666251, REGON: 387039893, med aktiekapital: PLN 800,000.00. Leveringsadresse: al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, også kaldet: »IdoPayments«, som er et nationalt betalingsinstitut i henhold til artikel 2(16) i lov om betalingstjenester af 19. august 2011 (Journal of Laws of 2020, punkt 794 med ændringer)[i det følgende: ›PSA‹].
Kort - et betalingskort, der er udstedt i henhold til Visa-, International- eller Mastercard International-ordningerne, og som i henhold til disse ordningers bestemmelser er godkendt til at gennemføre transaktioner uden fysisk tilstedeværelse.
§ 2 Almindelige bestemmelser
Typer og omfang af tjenester, der leveres ad elektronisk vej:
indgåelse af online salgsaftaler - med hensyn til varer, der sælges i internetbutikken,
principper for registrering og brug af en konto inden for rammerne af internetbutikken,
tilføjelse af meninger, kommentarer og vurderinger - kunden kan tilføje en mening eller kommentar til sin ordre,
afsendelse af e-mails, hvor sælgeren bekræfter modtagelse af en ordre, eventuel modtagelse af betaling, accept af en ordre til behandling.
Brugen af internetbutikken er mulig på betingelse af, at det computersystem, der anvendes af kunden, opfylder følgende tekniske minimumskrav:
webbrowsere i den aktuelle version, f.eks:
Firefox
Chrome
Microsoft Edge
ethvert program til visning af filer i PDF-format.
Indholdet på internetbutikkens hjemmesider, herunder beskrivelser af varerne og priserne, udgør en opfordring til at indgå en kontrakt i henhold til artikel 71 i den borgerlige lovbog.
Sælger skal gøre disse vilkår og betingelser sammen med bilagene tilgængelige via et link på hjemmesiden før, under og efter indgåelsen af fjernsalgsaftalen. Køberen kan downloade og udskrive dem.
For at garantere sikkerheden ved overførslen af meddelelser og data i forbindelse med de leverede tjenester træffer internetbutikken tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der er passende i forhold til graden af sikkerhed for de leverede tjenester, især foranstaltninger til at forhindre uautoriserede personers erhvervelse og ændring af personoplysninger, der overføres på internettet.
§ 3 Bestillinger
Afgivelse af en ordre i onlinebutikken kan ske via en konto eller ved at vælge muligheden for køb uden registrering, i hvilket tilfælde der oprettes en intern konto, på grundlag af hvilken kunden kan oprette en konto. Den interne konto opretholdes, indtil dataene slettes fra systemet, eller kontoen blokeres.
Købet foretages ved at udfylde en elektronisk bestillingsformular, der er tilgængelig på siderne i onlinebutikken. Valget af de bestilte varer foretages ved at tilføje dem til kurven. Den elektroniske bestillingsformular specificerer blandt andet, hvilke varer, til hvilken pris og i hvilke mængder kunden ønsker at bestille til det sted, som kunden har angivet. Kunden tager de relevante tekniske skridt baseret på de meddelelser, der vises.
Når kunden har indtastet alle de nødvendige data, vises en oversigt over den afgivne ordre. Ordreoversigten vil indeholde oplysninger om: Sælgers identifikationsdata, emnet for ordren, enhedsprisen og den samlede pris for de bestilte varer, herunder levering og andre omkostninger, hvis nogen, den valgte betalingsmetode, den valgte leveringsmetode, leveringstid og omkostninger.
Hvis kontraktens genstand er levering af digitalt indhold eller digitale tjenester, der ikke er lagret på et håndgribeligt medium eller tjenester, der leveres elektronisk eller eksternt - giver forbrugeren i det ekstra afkrydsningsfelt, der kræves for at afgive ordren, og som findes på den elektroniske ordreformular, følgende samtykke: »Jeg giver samtykke til levering af digitalt indhold, der ikke er registreret på et fysisk medium, eller til påbegyndelse af tjenesten inden udløbet af 14 dage fra datoen for indgåelse af kontrakten og anerkender tabet af fortrydelsesretten«. Sælger vil bekræfte modtagelsen af ovennævnte samtykke via e-mail.
For at afgive en ordre er det nødvendigt at angive de personoplysninger, der er markeret som obligatoriske, i den elektroniske ordreformular, at acceptere indholdet af vilkårene og betingelserne og at sende ordren ved at trykke på knappen »Bestil og betal«.
Kundens afsendelse af en elektronisk bestillingsformular udgør en bindende erklæring om vilje til at indgå en fjernsalgsaftale i overensstemmelse med indholdet af disse vilkår og betingelser.
En fjernsalgsaftale anses for at være indgået på det tidspunkt, hvor sælgeren accepterer den elektroniske bestillingsformular, hvilket bekræftes ved at vise en meddelelse til køberen, der bekræfter, at ordren er accepteret og angiver ordrenummeret.
Efter indgåelse af en fjernsalgsaftale modtager kunden en e-mailbekræftelse af den afgivne ordre, som indeholder: bekræftelse af accept af ordren og endelig bekræftelse af alle væsentlige elementer i ordren og de generelle betingelser for den indgåede fjernsalgsaftale (regler for onlinebutikken med bilag nr. 1 og 2), sælgers data, sælgers ansvar for kvaliteten af ydelsen, om tjenester leveret af sælgeren efter salget og om måden og virkningerne af at trække sig ud af aftalen. Instruktioner om måden og virkningerne af tilbagetrækning fra kontrakten er inkluderet i bilag nr. 1.
Indtil sælgeren har påbegyndt behandlingen af ordren:
Kunden kan ændre sin ordre ved hjælp af den tekniske løsning, der er tilgængelig på siden med den elektroniske ordreformular, og gennemgå hele ordrestien igen. Ordren ændres ved at afgive en ny ordre, der erstatter den tidligere afgivne. Alternativt krediteres kundens betaling til den nye ordre, og i tilfælde af overbetaling returneres den til den bankkonto, hvorfra betalingen blev foretaget.
Kunden kan annullere sin ordre ved at vælge muligheden »annullér ordre«, der er tilgængelig på siden med den elektroniske bestillingsformular.
Hvis kunden annullerer ordren, refunderer sælgeren den modtagne betaling inden for 3 arbejdsdage. Betalingen vil blive refunderet ved hjælp af den samme betalingsmetode, som kunden har brugt.
Behandlingstiden for ordren er mellem 1 og 10 arbejdsdage fra datoen for indgåelse af kontrakten.
§ 4 Betaling
Onlinebutikken tilbyder mulighed for betaling ved forudbetaling, . Udskudt betaling er mulig i situationer, der er individuelt aftalt med sælgeren.
Betaling for varerne kan ske på den måde, der er valgt på tidspunktet for afgivelse af ordren på den elektroniske bestillingsformular.
De aktuelt tilgængelige betalingsmetoder for forudbetalinger i onlinebutikken er tilgængelige på https://voltnation.dk/pl/payments.
§ 5 Levering
På den elektroniske bestillingsformular skal kunden vælge leveringsmetode ved at afkrydse det foretagne valg.
I tilfælde af at varerne ikke afhentes af kunden, hvilket resulterer i returnering af varerne til sælgeren - kan sælgeren trække sig ud af salgskontrakten efter at have ringet til kunden i en e-mail, der er angivet i købsprocessen for at udføre kontrakten. Tilbagetrækning fra kontrakten finder sted ved at afgive en erklæring til kunden i form af en e-mail-besked.
I den situation, der er angivet i punkt 2, er sælgeren forpligtet til straks at returnere den betaling, der er modtaget for de varer, som kunden har købt, til kunden.
De aktuelt tilgængelige leveringsmetoder i onlinebutikken er tilgængelige på https://voltnation.dk/pl/delivery.
§ 6 Fortrydelse af aftalen - elektronisk returformular
En forbruger, der har indgået en fjernsalgsaftale, kan trække sig tilbage fra den inden for 14 dage uden at give nogen grund. I tilfælde af tilbagetrækning fra en fjernsalgsaftale - anses kontrakten for ikke at være indgået.
Den individuelle iværksætter har også ret til at trække sig ud af kontrakten på de principper, der er angivet i afsnit 6 og 7 i disse regler. For så vidt som der henvises til forbrugeren i afsnit 6 og 7 i disse vilkår og betingelser, forstås det også som den individuelle iværksætter.
I tilfælde af tilbagetrækning - skal forbrugeren kun bære de direkte omkostninger ved returnering af varerne.
Forbrugerens erklæring skal klart udtrykke hans vilje til at trække sig ud af kontrakten, især kan forbrugeren:
bruge den elektroniske returformular, der er tilgængelig på webstedet for onlinebutikken: https://voltnation.dk/returns-open.php.
trække sig ud af kontrakten ved hjælp af tilbagetrækningsformularen, der er vedlagt som bilag nr. 2 - ved at sende den til adressen på sælgers registrerede kontor.
Sælger skal straks bekræfte på et varigt medium, at han har modtaget en fortrydelseserklæring, der er indsendt på den måde, der er angivet i punkt 1 og 2.
Afsendelse af erklæringen inden dens udløb er tilstrækkelig til at overholde fristen.
Fortrydelsesfristen begynder at løbe:
for en kontrakt, hvor sælgeren leverer varerne og er forpligtet til at overføre deres ejerskab - fra forbrugerens overtagelse af varerne eller en tredjepart, der er angivet af forbrugeren, bortset fra transportøren, og i tilfælde af en kontrakt, der:
involverer flere varer, der leveres separat, i partier eller i dele - fra overtagelse af den sidste vare, parti eller del;
består i regelmæssig levering af varer i løbet af en bestemt periode - fra overtagelsen af den første vare;
for andre kontrakter - fra dagen for kontraktens indgåelse.
Fortrydelseserklæringen (bilag nr. 2 til disse regler) og oplysninger om udøvelse af fortrydelsesretten (bilag nr. 1 til disse regler) skal gives i elektronisk form.
I tilfælde af tilbagetrækning fra aftalen om levering af digitalt indhold eller digital tjeneste kan sælgeren forhindre forbrugeren i yderligere brug af det digitale indhold eller den digitale tjeneste, især ved at forhindre forbrugeren i at få adgang til det digitale indhold eller den digitale tjeneste.
I tilfælde af tilbagetrækning fra aftalen om levering af digitalt indhold eller digital tjeneste skal forbrugeren stoppe med at bruge det digitale indhold eller den digitale tjeneste og gøre det tilgængeligt for tredjeparter.Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 134) o prawach konsumenta, <span>m.</span>in. Umów:
til levering af tjenester, som forbrugeren er forpligtet til at betale prisen for, hvis sælgeren har udført tjenesten fuldt ud med udtrykkeligt og forudgående samtykke fra forbrugeren, som inden starten af ydelsen er blevet informeret om, at han efter sælgerens ydelse vil miste retten til at trække sig tilbage fra kontrakten og har anerkendt det. hvor prisen eller vederlaget afhænger af udsving på det finansielle marked, som den erhvervsdrivende ikke har kontrol over, og som kan forekomme inden udløbet af fristen for tilbagetrækning fra kontrakten;
hvis genstand for udførelse er en ikke-fabrikeret vare fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller beregnet til at opfylde forbrugerens individuelle behov; hvis genstand for udførelse er en vare, der leveres i en forseglet pakke, som ikke kan returneres efter åbning af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, hvis pakken er blevet åbnet efter levering;
których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
o dostarczanie Treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
hvor genstanden er en letfordærvelig vare eller en vare med kort holdbarhed, og hvor genstanden er en vare, der efter sin art ikke kan adskilles fra andre varer efter levering;
for levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner, med undtagelse af en abonnementskontrakt;
indgået ved offentlig auktion;
for tilvejebringelse af anden indkvartering end til beboelse, transport af varer, biludlejning, catering, tjenesteydelser i forbindelse med fritid, underholdning, sport eller kulturelle begivenheder, hvis kontrakten specificerer datoen eller perioden for udførelsen;
hvor tjenesteydelsen består af alkoholiske drikkevarer, hvis pris er aftalt på tidspunktet for indgåelsen af købsaftalen, hvis levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvis værdi afhænger af udsving på markedet, som ikke kan kontrolleres af den erhvervsdrivende;
§ 7 Virkning af tilbagetrækning fra aftalen
Sælger skal inden for 14 dage fra datoen for modtagelse af meddelelse om tilbagetrækning fra aftalen om salg af en vare refundere forbrugeren alle betalinger foretaget af forbrugeren, herunder leveringsomkostninger, svarende til den billigste leveringsmetode, som sælger tilbyder.
Betalingen skal refunderes med samme betalingsmiddel, som forbrugeren har anvendt.
Hvis forbrugeren - for at udøve fortrydelsesretten - bruger den elektroniske returformular, refunderes midlerne med den valgte metode og til den bankkonto, der er angivet af forbrugeren.
Hvis sælgeren ikke har tilbudt at afhente varerne hos forbrugeren selv, kan sælgeren tilbageholde tilbagebetalingen af den betaling, der er modtaget fra forbrugeren, indtil han har modtaget varerne tilbage, eller forbrugeren har fremlagt bevis for, at de er returneret, alt efter hvilken begivenhed der indtræffer først.
Sælger kan tilbyde forbrugeren at afhente varen hos forbrugeren selv. Men hvis sælgeren ikke har givet et sådant tilbud - skal forbrugeren returnere varen til sælgeren (eller en person, der er bemyndiget af sælgeren til at afhente den) straks, men senest 14 dage fra den dato, hvor han eller hun har trukket sig ud af kontrakten. For at overholde fristen er det tilstrækkeligt at returnere varen inden dens udløb. Varer, som forbrugeren returnerer, skal sendes til adressen på sælgers registrerede kontor.
Forbrugeren hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden brug end den, der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Forbrugeren kan ikke træde tilbage fra aftalen, hvis det digitale indhold eller den digitale tjeneste leveres til gengæld for betaling af en pris, og det digitale indholds eller den digitale tjenestes manglende overensstemmelse med aftalen er ubetydelig.
Sælgeren kan anmode om returnering af det håndgribelige medium, hvorpå han har leveret det digitale indhold, inden for 14 dage efter modtagelse af forbrugerens erklæring om tilbagetrækning. Forbrugeren skal straks og for sælgers regning returnere mediet.
Sælger er kun forpligtet til at tilbagebetale prisen for den del, der svarer til det digitale indhold eller den digitale tjeneste, der ikke er i overensstemmelse med aftalen, og det digitale indhold eller den digitale tjeneste, hvis leveringsforpligtelse er bortfaldet som følge af fortrydelse af aftalen.
§ 8 Reklamation
En klage over en mangel ved varerne eller varernes manglende overensstemmelse med den indgåede fjernsalgskontrakt kan indgives:
via den elektroniske klageformular;
skriftligt til adressen på Sælgers registrerede kontor eller via e-mail til info@voltnation.dk.
I klagen er det nødvendigt at specificere en mangel, som varerne efter købers mening har, krav mod sælgeren og om muligt - at dokumentere den nævnte mangel og fremlægge et bevis for køb af varerne i onlinebutikken. Sælger skal svare på klagen inden for 14 dage efter modtagelsen. Hvis Sælger ikke svarer inden for ovennævnte frist, anses det for, at Sælger har anerkendt klagen. Sælger skal svare på klagen skriftligt eller på et varigt medium.
De skridt, som Køber skal tage for at indgive en klage, herunder metoden til levering af de varer, der klages over, til Sælger, er angivet på forskellige stadier i den elektroniske klageformular.
Hvis Sælger anser reklamationen for at være berettiget: Omkostningerne til udskiftning, reparation, herunder forsendelsesomkostningerne i forbindelse med reklamationen af Varerne, afholdes af Sælger.
Sælgeren er ansvarlig over for forbrugeren såvel som den individuelle iværksætter for manglende overholdelse af varerne med fjernsalgsaftalen i henhold til de principper, der følger af loven af 30.05.2014 om forbrugerrettigheder.
Sælgeren er ansvarlig for varernes manglende overensstemmelse med fjernsalgsaftalen, der eksisterer på tidspunktet for deres levering og afsløres inden for to år fra dette tidspunkt, medmindre varernes udløbsdato, der er angivet af sælgeren, er længere.
Sælger skal reparere eller udskifte varerne inden for 14 dage efter at have anerkendt klagen. Omkostningerne til reparation eller udskiftning, herunder især omkostninger til porto, transport, arbejde og materialer, afholdes af sælger.
Forbrugeren skal stille de varer, der er genstand for reparation eller udskiftning, til rådighed for sælgeren. Sælger skal afhente varen for egen regning.
Sælger er forpligtet til at levere varer uden mangler og er ansvarlig over for iværksætteren for mangler ved de købte varer i henhold til betingelserne i den civile lovbog.
Leveringen af det digitale indhold eller den digitale tjeneste til forbrugeren eller den individuelle iværksætter skal ske i overensstemmelse med de regler, der følger af loven af 30.05.2014 om forbrugerrettigheder.
Digitalt indhold anses for at være leveret, når det digitale indhold eller de midler, der giver adgang til det digitale indhold eller download af det digitale indhold, er gjort tilgængelige for forbrugeren eller for en fysisk eller virtuel enhed, som forbrugeren uafhængigt har valgt til dette formål, eller når forbrugeren eller en sådan enhed har fået adgang til det.
Det digitale indhold anses for at være leveret, når forbrugeren eller den fysiske eller virtuelle enhed, som forbrugeren selvstændigt har valgt til dette formål, har fået adgang til det.
Sælgeren skal bringe det digitale indhold eller den digitale tjeneste i overensstemmelse med aftalen inden for 21 dage fra det tidspunkt, hvor sælgeren er blevet informeret af forbrugeren om den manglende overensstemmelse med aftalen, og uden unødig ulempe for forbrugeren under hensyntagen til deres art og det formål, de bruges til. Omkostningerne ved at bringe det digitale indhold eller den digitale tjeneste i overensstemmelse med aftalen bæres af sælgeren.
§ 9 Udtalelser
En udtalelse om behandlingen af en ordre eller om en vare kan indsendes under et besøg i onlinebutikken ved at klikke på grænsefladen ved siden af varen eller ved at klikke på linket i e-mailen. Det er frivilligt og gratis at afgive en udtalelse. Kunden kan kun afgive én vurdering pr. ordre.
Inden for rammerne af ovennævnte bedømmelse kan kunden tildele en stjernebedømmelse fra 1 til 5 og tilføje en verbal kommentar, der er begrænset til 65535 tegn.
Vurderingerne gemmes og vises offentligt på webstedet for onlinebutikken samt på webstederne https://zaufaneopinie.idosell.com og https://trustedreviews.idosell.com.
Sælgeren verificerer udtalelserne ved hjælp af den e-mailadresse, der blev brugt i købsprocessen for de pågældende varer. En udtalelse, der er afgivet af en person, der bruger den e-mailadresse, der blev brugt i købsprocessen, er markeret på butikkens hjemmeside med kommentaren »udtalelse bekræftet ved køb«. Enhver anden udtalelse er markeret som en »udtalelse, der ikke er bekræftet af et køb«.
Sælger kan offentliggøre udtalelser om de pågældende varer fra sine andre onlinebutikker.
Sælger ændrer ikke udtalelserne med hensyn til deres indhold eller de tildelte stjerner.
Køberen er ene og alene ansvarlig for indholdet af udtalelsen. Sælgeren forbeholder sig ret til at slette en bedømmelse i overensstemmelse med loven og disse vilkår og betingelser.
Det er forbudt at poste oplysninger, der er usande, vildledende, vulgære, aggressive, stødende eller åbenlyst umoralske. Opslag af indhold, der er ulovligt, krænker tredjeparters rettigheder eller udgør illoyal konkurrence, er også uacceptabelt.
Kunden forpligter sig til ikke at placere indhold, der indeholder links til eksterne websteder, som er af salgsfremmende eller reklamemæssig karakter, eller som indeholder personoplysninger om tredjeparter.
Indholdet af vurderingen kan skjules for andre brugere af butikken på kundens udtrykkelige anmodning, men stjernevurderingen vil indgå i den samlede vurdering af butikken og varerne.
§ 10 Intellektuel ejendomsret
Kunden erklærer, at han/hun ikke er berettiget til nogen rettigheder, herunder ophavsret eller beslægtede rettigheder til de vurderinger og udsagn, som han/hun har foretaget, bortset fra retten til at bruge onlinebutikken på den måde, der er angivet i vilkårene og betingelserne. Kunden har ikke ret til at optage, reproducere, stille til rådighed, offentliggøre eller distribuere indholdet, medmindre en sådan ret følger af bestemmelserne i loven eller disse vilkår og betingelser.
Kunden har ikke ret til på nogen måde at gribe ind i indholdet, især har han/hun ikke ret til at gribe ind i indhold, struktur, form, grafik, driftsmekanisme eller andre elementer i internetbutikken.
Ved at placere udtalelser i netbutikken, som udgør værker i henhold til lov af 4.2.1994 om ophavsret og beslægtede rettigheder, giver kunden sælgeren en ikke-eksklusiv og vederlagsfri licens, der er ubegrænset med hensyn til tid og område, til at bruge disse værker sammen med retten til at give en underlicens, hvilket omfatter at gøre værket tilgængeligt for offentligheden på en sådan måde, at alle kan få adgang til det på et sted og tidspunkt, der er individuelt valgt af dem (internettet). Licensen gælder for alle udnyttelsesformer, der er kendt på tidspunktet for dens udstedelse, navnlig følgende udnyttelsesformer
inden for optagelse og mangfoldiggørelse af værket ved hjælp af enhver teknik - især trykning, reprografi, magnetisk optagelse, digital, dvs. ved hjælp af enhver teknik på enhver audiovisuel eller visuel bærer, især på audiovisuelle diske, cd'er, computerdiske, i et multimedienetværk, herunder internettet og relaterede onlinetjenester og mangfoldiggørelse, optagelse, brug på internettet, reklame, mangfoldiggørelse af optagelsen i elektronisk form i computerhukommelse og i interne og eksterne netværk,
brug af hele eller dele af værket eller elementer heraf, med mulighed for ændring på grund af det relevante onlinemedies karakter, i alle publikationer, især online, digitale, nyhedsbreve og information, alene eller i kombination med andre værker eller fragmenter af værker; brug af hele eller dele af værket med henblik på promovering og reklame, især i form af audiovisuel, lyd- og medieannoncering.
inden for rammerne af handel med originalen eller eksemplarer, hvorpå værket er fastgjort - markedsføring, udlån, leasing af originalen eller eksemplarer,
inden for rammerne af spredning af værket på en anden måde end angivet ovenfor - offentlig fremførelse, udstilling, visning, reproduktion samt udsendelse og genudsendelse, samt at gøre værket tilgængeligt for offentligheden på en sådan måde, at alle kan få adgang til det på et sted og tidspunkt, som de selv vælger,
brug af værker til salgsfremmende og markedsføringsmæssige formål;
Kundens sletning af kontoen eller udtalelserne i henhold til afsnit 9, punkt 8, påvirker ikke gyldigheden af ovennævnte licens.
§ 11 Regler for salg i abonnementsmodellen
En elektronisk tjeneste i form af et abonnement kan leveres af sælgeren til køberen.
Brugen af abonnementet muliggør cyklisk levering af udvalgte varer med intervaller angivet af kunden uden behov for at afgive yderligere ordrer, indtil abonnementet er afsluttet. Betaling for abonnementet sker udelukkende ved hjælp af den cykliske betalingsmekanisme og kun via et enkelt kort.
Afmelding af et kort fra et abonnement afslutter abonnementet.
Transaktioner under tilbagevendende betalinger vil kun blive behandlet efter forudgående registrering af kortholderen hos operatøren (eller den enhed, hvorigennem operatøren håndterer transaktioner). Registreringen skal bekræfte, at den kunde, der bestiller den cykliske betaling, er den retmæssige indehaver af det kort, der skal debiteres. Før kortet registreres på transaktionswebstedet, skal kunden give sit samtykke til at blive debiteret regelmæssigt ved at starte den cykliske betalingstjeneste. Samtykket gemmes i operatørens tjeneste.
Køberen opretter et abonnement ved at vælge denne købsform i den elektroniske bestillingsformular. En bekræftelse på oprettelsen af abonnementet sendes straks til køberens e-mailadresse, der er angivet, når den første abonnementsordre foretages.
Kunden administrerer abonnementet via kontoen i henhold til de tilgængelige muligheder.
Abonnementet er for en ubestemt periode.
Kunden kan til enhver tid opsige abonnementet. Kundens opsigelse af abonnementet er ensbetydende med tilbagetrækning af samtykke til efterfølgende opkrævninger for tilbagevendende betalinger. I denne situation oprettes der ingen yderligere abonnementsordre. Hvis opsigelsen af abonnementet sker efter den dato, der er angivet i den e-mail, der er nævnt i afsnit 11, vil den aktuelle abonnementsordre være den sidste, der oprettes.
a). Opsigelse af abonnementet skal ske ved, at køberen vælger indstillingen »Opsig abonnement« i indstillingerne for det respektive abonnement, som er tilgængelige, når kunden har logget ind på sin konto.
b). Køber kan også opsige abonnementet ved at sende en e-mail til butikspersonalet på info@voltnation.dk.
Sælgeren har ret til at opsige abonnementet, hvilket han vil informere køberen om via e-mail eller telefonisk kontakt mindst 7 dage i forvejen. I denne situation vil der ikke blive trukket kredit på kortet, og der vil ikke blive oprettet yderligere abonnementsordrer.Sælger er berettiget til at ændre priserne på Varerne under Abonnementet, hvilket Køber oplyses om i den i pkt. 11.
Sælger sender en e-mail til Køber om oprettelse af Abonnementsordren med angivelse af dens emne, mængde, pris (inklusive evt. prisændring), færdiggørelsesdato og dato for planlagt hævning af midler fra Kortet - senest kl. 3 dage før du hæver penge fra kortet. Desuden informerer Sælger Køber om muligheden for at opsige Abonnementet ved at vedhæfte et link til indstillingerne, der muliggør opsigelse af et givent Abonnement fra Kundekontoniveau og datoen for, hvornår det træder i kraft. Hvis Abonnementet opsiges efter den dato, der er angivet i e-mailen, vil opsigelsen påvirke efterfølgende abonnementsordrer. Det betyder, at Abonnementet ophører, men den aktuelle Abonnementsordre vil blive opfyldt sidst.
Hvis forsøget på at debitere Kortet mislykkes, vil Kunden blive informeret via e-mail om, at betaling ikke kan opkræves. Mulige årsager til manglende opkrævning af betaling omfatter: manglende midler på kortet, udløb af kortet eller tekniske problemer.
Udløbet af det Kort, der er knyttet til Abonnementet, eller manglende evne til at godkende en betalingsordre af andre årsager resulterer i opsigelse af Abonnementet.
Tegningsordren vil først blive behandlet, efter at midlerne er blevet debiteret kortet.
Opsigelse af abonnementet resulterer i øjeblikkelig opsigelse af varesalgskontrakten.
§ 12. Afsluttende bestemmelser
Disse vilkår for brug er gældende fra 2022/09/01.
Hvis nogen af bestemmelserne i disse bestemmelser ændres eller ugyldiggøres af en afgørelse fra en kompetent myndighed eller domstol, forbliver de resterende bestemmelser i kraft og er bindende for sælgeren og kunden.
Sælger forbeholder sig retten til at ændre disse regler. Alle kontrakter, der er indgået før datoen for ikrafttræden af de nye regler, implementeres på grundlag af de regler, der var gældende på datoen for kontraktens indgåelse.
Den lov, der gælder for løsning af eventuelle tvister relateret til reglerne, er polsk lov. Disse tvister vil blive løst af den lokalt kompetente domstol. Kunden, der er en forbruger, kan også bruge udenretslige metoder til at behandle klager og forfølge krav. Alle oplysninger om udenretslige metoder til behandling af klager og forfølgelse af krav kan fås på webstedet for Kontoret for Konkurrence og Forbrugerbeskyttelse på: www.uokik.gov.pl. Samtidig vil vi gerne informere dig om, at de angivne sager er frivillige, og begge parter skal give samtykke til dem.
I henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 524/2013 af 21. maj 2013 vil vi gerne informere dig om, at en platform for et online tvistbilæggelsessystem mellem forbrugere og iværksættere er tilgængelig på http:// ec.europa.eu/consumers/odr på EU-niveau (ODR-platform). ODR-platformen er et websted med en one-stop-shop for forbrugere og iværksættere, der søger udenretslig bilæggelse af en tvist vedrørende kontraktlige forpligtelser, der udspringer af en online salgskontrakt eller servicekontrakt.
§ 13. Bilag 1 - Oplysninger om udøvelse af retten til at fortryde kontrakten
Retten til at fortryde kontrakten på følgende vilkår er tilgængelig for forbrugeren og den individuelle iværksætter.
Du har ret til at fortryde denne kontrakt inden for 14 dage uden at angive nogen grund. Fristen for fortrydelse af kontrakten udløber efter 14 dage:
i tilfælde af en salgskontrakt, fra den dato, hvor du kom i besiddelse af varen, eller hvor en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig kom i besiddelse af varen;
i tilfælde af en kontrakt, der forpligter dig til at overdrage ejendomsretten til flere genstande, der leveres separat fra den dato, hvor du kom i besiddelse af den sidste vare, eller hvor en anden tredjepart end fragtføreren og angivet af dig kom i besiddelse af sidste vare;
i tilfælde af en kontrakt, der forpligter dig til at overdrage ejendomsretten til varer leveret i partier eller dele fra den dato, hvor du kom i besiddelse af det sidste parti eller en del, eller hvor en anden tredjepart end fragtføreren og angivet af dig kom i besiddelse af den sidste batch eller del;i tilfælde af kontrakter om regelmæssig levering af varer i et nærmere angivet tidsrum fra den dato, hvor du kom i besiddelse af den første vare, eller hvor en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig kom i besiddelse af den første vare ;
i tilfælde af kontrakter, hvis genstand er levering af tjenester eller digitalt indhold, der ikke leveres på et håndgribeligt medium - fra datoen for kontraktens indgåelse.
For at udøve din fortrydelsesret skal du informere os, dvs.: voltnation sp. z o.o., Starołęcka 18, 60-105 Poznań, tlf. +48612001170, info@voltnation.dk, om din beslutning om at fortryde denne kontrakt ved en utvetydig erklæring (f. et brev sendt med post, fax eller e-mail).
Du kan bruge prøvefortrydelsesformularen, men dette er ikke obligatorisk.
Du kan også udfylde den elektroniske returformular, der er tilgængelig på netbutikkens hjemmeside: https://voltnation.dk/returns-open.php. Hvis du benytter denne mulighed, sender vi dig straks bekræftelse på modtagelse af oplysninger om fortrydelse af kontrakten på et varigt medium.
For at overholde fristen for fortrydelse af kontrakten, er det tilstrækkeligt, at du sender oplysninger om udnyttelsen af din ret til at fortryde kontrakten, inden fristen for fortrydelse af kontrakten udløber.Hvis du fortryder denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder omkostninger til levering af varerne (med undtagelse af ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden type levering end den billigste form for normal levering, som vi tilbyder), uden forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af din fortrydelsesret i forbindelse med denne aftale. Vi refunderer betalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilliget i noget andet.
I tilfælde af kontrakter, der involverer overdragelse af ejerskab af en vare, hvor vi ikke har tilbudt at afhente varen i tilfælde af fortrydelse - skal vi tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen, eller indtil du har givet os bevis for dens returnering, alt efter hvilken begivenhed der indtræffer først.
Send venligst den returnerede vare tilbage til: voltnation sp. z o.o., Starołęcka 18, 60-105 Poznań, straks og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor du informerer os om din tilbagetrækning fra denne kontrakt. Fristen er overholdt, hvis du sender varen tilbage inden udløbet af 14-dages perioden. Du skal selv afholde de direkte omkostninger ved returnering af varen.
På grund af varens vægt og dimensioner kan returnering af varen i tilfælde af fortrydelse medføre højere omkostninger end normal porto. Hvis du ønsker at benytte kurertjenester, kan det være nødvendigt at sende pakken på en palle, hvilket er dyrere end almindelig postlevering.
§ 14 Bilag 2 - Model for fortrydelsesformular